donderdag 20 juni 2013

Dutch Card Lover 187: Patchwork

Afgelopen zaterdag ben ik naar het Kröller-Müller museum geweest. Erg leuk. Wel had ik tijdens en na het bezoek een aantal vragen: wat is kunst nu eigenlijk en wie bepaald dat, waarom heeft een schilder ooit bedacht om een bepaald iets te schilderen, enz.
Hierboven zie je een schilderij van Mondriaan (Compositie nummer 11). De kleuren van dit schilderij spreken me aan en ik vond het leuk om van Mondriaan andere schilderijen te zien dan de composities in rood, blauw, geel. Geïnspireerd op het schilderij heb ik onderstaande kaart gemaakt. Het idee had ik zaterdag al. Omdat het een soort patchwork is kan deze kaart volgens mij wel meedoen met de Dutch Card Lovers Challenge (het thema van deze keer is namelijk patchwork).
Stempel: Hero Arts Old French Writing
Inkt: Distress inkt Dusty concord, Milled lavender, Victorian velvet, Evergreen bough, Peacock feathers, Peeled paint, Wild honey

5 opmerkingen:

  1. Mooie kaart Karin, ik vind de kleurtjes ook heel mooi bij elkaar passen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gaaf! je hebt je heel goed laten inspireren! bedankt voor het meedoen met de dcl!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow heel iets anders zeg leuk zoals je geinspireerd bent. Leuke kaart hoor mooie kleuren. Bedankt voor je deelname aan DCL.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg gaaf gedaan Karin!
    Dank je wel voor deze DCL bijdrage.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige creatie, kan me voorstellen waardoor je werd geinspireerd!

    BeantwoordenVerwijderen